Hogyan találd meg

Ha tudnád, hogy mit keresel könnyebb dolgod lenne...

Friss topikok

Előfordult már Veled, hogy valaki csinált valamit és bosszantott? Esetleg a párodnak említést tettél már valamiről, hogy NE csinálja és újra és újra csinálta? És teljesen feldühített? Esetleg el is hagytad Őt? És aztán megtaláltad az "igazit" és neki is találtál rossz szokást és mondtad neki, hogy NE csinálja és aztán újra és újra csinálta?

Hmm... Hát akkor, hogy van ez? Mintha rossz helyen keresgélnél. Már eredetileg az a gáz, hogy a másikban keresed a megoldást. A másiknak kell megváltozni, hogy én jól érezzem magam. Tudod a másik ember a rossz, Te meg jó vagy. Ajaj. Már mondtam korábban, hogy egyensúly van. És ez a nagy trükk, hogy azt hiszed Te mennyire jól csinálod a másik meg mennyire bénán.

Az előbb olvastam egy sráctól a fészbukon egy bejegyzést ahol kérdezi, hogy hogyan lehet kikapcsolni teljesen az üzenőfalat, mert nem akar buta híreket kapni. Na most nyilván az ember nem akar buta híreket, és általánosságban szerencsésebb lenne, ha valóban a halálesetek és olyan hírek amelyek nem vezetnek semmi jóra, illetve nincs megoldás a szituációra, nincs haszna az információnak azok nem jelennének meg, de ettől még messze vagyunk. Viszont ami itt fontos, hogy IDEGESÍT. Szóval ez a lényeg, hogyha valami IDEGESÍT akkor tudd tévúton vagy, mert valamit nem látsz!

Amit nem látsz, az az amikor Te küldesz buta híreket és a másik neheztel rád és Te teljesen tudod, hogy igazad van és az a hír qva jó volt, de valakinek nem tetszett. És Te nem látod, hogy miért nem tetszett neki és egy legyintéssel lezárod.

Na most erre az IDEGESÍT-re adok egy személyes példát is, mert ez a lényeges pontja ennek a dolognak. Ha valami IDEGESÍT akkor valamit nem látsz, valamiben nincs igazad.

Szóval egy autópályán autózunk épp, a sofőr Michael és Suzanne van még a kocsiban. Suzanne megkínál valamilyen cukorral és elveszek egyet és mondom érdekes, tök jó, és erre a Michael mondja azt, hogy mondjam hogy "Köszönöm". És mondom, hogy köszönöm, de azonnal idegesített, hogy így kioktattak, megjegyzést is fűztem a Michaelnek, hogy legközelebb úgyse mondom. És kérdezi miért, mert mondom nálunk a családban nem használatos ez a szó, és nem szeretem ezt a szociális mázat és... És teljesen tudtam, hogy igazam van és hogy most megtartom büszkén az integritásom. És megkérdeztem a Suzanne-ét, hogy neki rosszul esett-e, hogy nem köszöntem meg. Mondta, hogy nem, de elmondott egy példát, ahol bunkó párbeszédekről volt szó és nem volt kétirányú a kommunikáció. Szóval az jó, hogy a másik tudja, hogy az üzenetét megkapták. És ekkor leesett és teljesen elszállt ez a kényszeres igazam van érzés. És mivel igazam volt, ezért nem volt szabad megköszönnöm, meg nem lehettem udvarias. Ezekszerint a szülői nevelés nem mindig pontos! :)

Aztán a párkapcsolataimnál is látom ennek a nyomait. Nem kérdeztem meg, hogy hogy van, amikor már régen beszéltünk, csak a lényeget mondtam, elfelejtettem születés/névnapokat ... Szóval elég jó alap vagyok, hogy valakit felidegesítsek! :)

De ugye kérdezhetnénk, hogy miért állsz szóba ilyen fazonnal, miért vagy vele? Ez az egyensúly mennyire visszajön.

Szóval ha jobbat akarsz magadnak, Neked kell jobbnak lenned. Egyszerűen nem tudsz egészen addig behúzni jobb fazont amíg Te nem vagy jobb!

Volt egy komment valamelyik írásomnál, ahol ezt valaki valóban felismerte. Nem könnyű felismerni, mivel saját magadat nem tudod megfigyelni, csak egy tükör segítségével. És ez a tükör ez egy másik ember. Csak abból láthatod, hogy mi a helyzet. Illetve amit kivált belőled, ha dühös leszel amiatt amit a másik ember mond, akkor nyomozd ki, hogy amit mond az hogyan lehet igaz. Mint ahogy én tettem az autós példánál, megkérdeztem a Suzanne-ét, hogy gond volt e neki, hogy nem mondtam, hogy "köszönöm".

Egyébként azóta, már többször használom a "köszönöm" szót, olyankor is amikor még soha nem használtam, és nagyon jó jelzéseket látok a másik oldalon, szóval igazibbak lettünk egy picivel! :)

Ezért KÖSZÖNÖM, hogy olvastok és külön KÖSZÖNET, hogy kommenteztek és legyetek IGAZABBAK az Újévre és találjátok meg mindig, hogy miért idegesít a másik rossz szokása és javítsátok ki a saját rossz szokásaitokat! És amint sikerült kijavítanotok, lássatok csodát!

Egyébként eme írás gondolata már 1-2 hónapja megszületett, volt egy ló amelyik mindig amikor megevett egy kis szénát a fogait a falra felerősített műanyag edényen húzgálta és olyan hangot adott ki, ami 200 m-ről is hallatszott. És idegesített, aztán azon gondolkodtam, hogy vajon mi lehet nálam ami bosszanthat és eszembe jutott, hogy a nővérem nem szereti ha csámcsogok evés közben! :)

Azóta mindig mosolygok ezen a lovon és olyan mintha ritkábban csinálná... :)

BUÉK!

Szikla

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hogyantalaldmegazigazit.blog.hu/api/trackback/id/tr293508935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pyjcb82 (törölt) 2011.12.31. 20:18:24

"Szóval ha jobbat akarsz magadnak, Neked kell jobbnak lenned."

Ez tetszik.

Steven Szilárd 2012.01.01. 22:40:04

@Pyjcb82: Ennek örülök! Igen, ez így biztatóbban hangzik, mint "az ember nem változik" című közkedvelt hamis adat. :)
süti beállítások módosítása